Noosa Beach

4 januari 2020 - Noosa (heads), Australië

Na een heerlijk ontbijt met 21 soorten schoongemaakt fruit op de veranda gaan we naar Noosa Beach. Dit ligt aan de Sunshine Coast en doet haar naam eer aan. Een prachtig wandelpad voert ons langs strand, rotsen en mooie uitzichten. Na 2 uur wandelen in een graad of 30 is onze energie opgebruikt en gaan we tevreden terug naar onze B&B waar we genieten van de tuin en het zwembad. In het Nederlands nieuws staan alarmerende berichten over de bosbranden in Australie, vooral aan de oostkust ten zuiden van Sydney. We vragen regelmatig aan bewoners en touristen uit die regio hoe het ervoor staat want het ligt op de route die we willen afleggen. De locals zijn niet zo erg onder de indruk, het is wel erg maar ze zijn hier wel wat branden gewend. We zullen de komende dagen kijken wat er mogelijk is. Voor morgen staat Brisbane op de planning.

1. Betty Koen Verweij:
    4 januari 2020
    Ha ,leuk , Mijn nicht heeft daar jaren gewoond ! . Wat de branden betreft,de locale mogen daar dan niet van onder de indruk zijn , de beelden die wij hier op tv zien, liegen er niet om en het rukt steeds verder op. Informeer je goed voor jullie richting Sydney gaan. Maar geniet van Noosa ! En de hartelijke groetjes uit de buurt.
  2. Andre&Hennie:
    4 januari 2020
    Die beelden zien wij ook op de nieuws app. We blijven ons informeren, ook met plaatselijke apps over de branden. Tot Sydney is het goed. Groetjes uit Noosa, ook aan ons buurtje
  3. Jeannette:
    4 januari 2020
    Ik duim voor jullie dat de branden afnemen. En hoop dat jullie naar Brisbane kunnen, daar hebben we familie wonen. Zij zijn eind jaren 40 geëmigreerd. De kinderen (neven en nichten ) zijn daar geboren en die zijn inmiddels grootouders. Dus al generatie 4.
  4. Andre&Hennie:
    4 januari 2020
    We gaan morgen naar Brisbane. Grappig dat hier overal Nederlandse wortels liggen. Het lijkt nu tot aan Sydney goed te zijn, we kijken per dag hoe het er voor staat, ook met een lokale app.
  5. Loes:
    5 januari 2020
    Wat een leuke ''blije'' foto van jullie samen!
  6. Andre&Hennie:
    5 januari 2020
    We zijn hier ook blij Loes, dus de foto klopt wel.