Ningaloo reef

17 maart 2024 - Exmouth, Australië

Vandaag gaan wij naar Yardie Creek, een rit van 85 kilometer en geheel aan het Ningaloo, reef de oostkust van de North West Cape. Vanaf deze kreek rijden wij langzaam terug om een aantal bezienswaardigheden aan te doen.

Yardie creek wordt gevoed vanuit het Cape Range National Park een heuvelachtig natuurpark, de kreek loopt uiteindelijk de Indische Oceaan in. Hier maken wij een wandeling met de nodige vlieg bescherming om het hoofd heen.
De volgende stop terug naar het noorden is Bloodwood creek, wij staan helemaal alleen op de parkeerplaats en doen een korte wandeling naar de kreek alwaar het uitzicht weer eentonig mooi is.

Ik wil nog een aantal plaatsen langs het rif aandoen, maar heb al (vanaf vanochtend vroeg) begrepen dat Hennie moet/zal/en wil snorkelen. Dit ook om de verloren onderwater filmpjes van gisteren goed te maken, dus gaan wij naar Oyster Stacks om te snorkelen. En ik moet zeggen……wat een pracht plek om dit te doen! Het koraal is hier (aan het Ningaloo reef) nog volop levend en wat een diversiteit aan vissen en kleuren. Hennie wordt door collega snorkelers erop gewezen dat er ook een zeeschildpad rond zwemt, deze wordt dan ook gefilmd tot hij zich onder het koraal schuil gaat houden. Na het snorkelen lopen wij terug naar de parkeerplaats alwaar twee Duitse jongens ons vragen of er wat interessants te zien was, waarop wij volmondig “yes” konden zeggen!

Jouw reactie