Mount Coot-Tha

7 januari 2020 - Brisbane, Australië

Deze ochtend gaan wij met de auto naar Mount Coot-Tha, een heuvel ten westen van Brisbane. Wij verwachten daar te kunnen wandelen, maar het is meer een mooi uitkijkpunt over de stad Brisbane. Een mooie plek om een kopje cappuccino te drinken en weer terug te rijden.

Na de auto onder het hotel te hebben verstopt, varen wij met de City Cat twee haltes naar het buiten zwembad in het hart van de stad. Hennie duikt in het zwembad en ik in het Hoegaarden witbier met een fantastisch uitzicht over de stad.

Terug in het hotel aangekomen maken wij plannen voor de komende dagen, morgen gaan wij overnachten in een yurt (een Mongoolse tent).

1. Mathilde:
    8 januari 2020
    Leuk in een Yurt, hoor.
    Ben benieuwd of je dan meer buitengeluiden met slapen hoort.
    En ook benieuwd wat jullie tussen Brisbane en Melbourne gaan doen,
    gezien de situatie met de bosbranden.
  2. Andre&Hennie:
    9 januari 2020
    Heel bijzonder in een yurt, we horen meer vogels. Een nadeel is dat er geen blindering voor de ramen is dus we waren vroeg wakker. We kunnen onze route waarschijnlijk wel aanhouden, vanuit Sydney gaan we naar Adelaide, daar woont en collega die in mijn praktijk heeft geweest. Dan via de zuidkust naar Melbourne. De blue Mountains zullen we wrs moeten overslaan, zijn nu black mountains..