Mokoroa Falls

13 maart 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De wereld is stil gevallen vanwege het Corona virus, Fiji weigert cruise schepen, Amerika vluchten uit Europa en Nieuw Zeeland heeft (meer dan) 5 geregistreerde patiënten. Overmorgen vliegen wij (hopelijk) naar Fiji en over één week naar Los Angeles (ook hopelijk). Maar veel erger natuurlijk.......Italië heeft meer dan 1000 doden te betreuren. Wij houden het nieuws in de gaten en zien wel hoe de terug reis gaat verlopen.

Deze ochtend hebben wij afgesproken met mijn nicht Mariëlle (woonachtig in Auckland) voor een wandeling naar de Mokoroa Falls. Maar voordat wij vertrekken worden wij eerst getrakteerd op een huisgemaakte Hollandse kop verse koffie. Wij rijden met haar en haar dochter (Nikita) naar de waterval die 10 minuten rijden van haar woning af ligt. Al kletsend zijn wij na een half uur  wandelen door het bos bij de Mokoroa Falls aangekomen. Vanwege de droogte van de afgelopen drie maanden is er maar weinig water wat naar beneden wil vallen. Wel is het een prachtige omgeving en besluiten Nikita en ik naar de voet van de waterval toe te lopen, hier stroomt een groot deel van het jaar een beek. Na terug gewandeld te zijn rijden wij naar de school zwem wedstrijden van Anika (de jongste dochter van mijn nicht). Anika heeft tijdens de rugslag, waarbij ze het opneemt tegen 4 klasgenoten, de grootste lol (maar ziet er wel uit als een stervend zwaantje!) en eindigt met een lach op de laatste plaats. Na de lunch, huisgemaakte tosti’s, nemen wij afscheid en rijden terug naar hartje Auckland voor een stadswandeling. Hier lopen wij langs de haven en uiteindelijk naar de Sky Tower (een “must have” voor iedere grote stad!). Eind van de middag zijn wij weer terug in ons verblijf in het centrum van Auckland en zien een Whatsapp bericht van Mariëlle. Het Pasifika evenement (cultuurfeest van diverse Pacifische eilanden) dat voor morgen gepland stond, wordt helaas geannuleerd als voorzorgsmaatregel om het risico op verspreiding van het coronavirus te verminderen.