Melbourne

31 januari 2020 - Melbourne, Australië

Vanavond de halve finale Thiem vs Zverev. Wij mogen ook naar een deel van het middag programma, maar omdat die jonge knullen wel eens een 5 setter kunnen gaan spelen (van 5 uur of meer!) wordt besloten om pas tegen de avond er naar toe te gaan. Na een laat ontbijt gaan wij aan “de tekentafel” om evenementen en hotels op het Zuidereiland te gaan reserveren. Tegen drieën in de middag zijn wij klaar, Nieuw Zeeland (Mariëlle) wij komen eraan! Even de boodschappen doen, waarna Hennie nog op het dak gaat zwemmen.

Rond zes uur gaan wij met een vooroorlogs trammetje naar de binnenstad. Er wordt niet aangegeven dat het eindstation bereikt is waardoor wij “achteruit” rijdend op de een na laatste halte uitstappen. De zon is gelukkig over zijn hoogtepunt heen waardoor de temperatuur onder de 40 graden is uitgekomen. Na een leuke wandeling bereiken wij tezamen met nog 15.000 andere wandelaars de Rod Laver Arena. Het dak is gesloten en de airco staat vol aan waardoor het aangenaam aanvoelt, tijdens het inslaan doen ze het dak alsnog open, wat later een verkeerde beslissing blijkt te zijn. Het gaat in het begin van de wedstrijd een beetje regenen waardoor alle ballenjongens en meisjes op worden getrommeld om met handdoeken het veld droog te maken. Het dak wordt tijdens deze exercitie weer gesloten.

Wat een spannende wedstrijd ! Uiteindelijk wint Thiem in 4 sets met een verschil van 5 gewonnen punten. Zondag Djokovic tegen Thiem in de finale, terwijl wij in de lucht hangen richting Christchurch.