Nog een keer naar de Pinnacles en de drie eilanden van Cervantes

4 april 2024 - Cervantes, Australië

Gisteren hebben wij vernomen dat het in Pinnacles dessert erg rustig is voor 10 uur ‘s ochtends, dus zijn wij er om 9 uur. Wij zijn alleen in deze woestijn (behalve biljoenen vliegjes dan!) en kunnen de drone laten vliegen. Eerst laten wij de auto staan en lopen het park in, heerlijk zo met z’n tweeën! Doordat de zon nog laag staat hebben de pinnacles lange schaduwen waardoor ze nog fotogenieker worden.
Helaas, maar zoals verwacht, zien wij na een halfuur de eerste auto het park binnen rijden en lopen wij terug naar de auto om dezelfde “pinnacles drive trail” te gaan rijden. Wij rijden bij de start van de 4,5 kilometer sneller dan de huidige bezoekers waardoor wij ons al snel weer alleen voelen in het park, tenslotte zijn wij hier gisteren ook al geweest. Het is en blijft een fantastische plek om te zijn! En vanuit Cervantes maar een kwartiertje rijden.

Hierna rijden wij naar Hangover Bay om een strandwandeling te maken, als wij aankomen zijn er drie mensen aan het snorkelen. Het oceaanwater is turquoise van kleur en wordt verderop, door het zeegras op de oceaanbodem, donkerder van kleur.
Na een uurtje wandelen gaan we terug naar Cervantes (480 inwoners) om “Thirsty Piont lookout” te bekijken. Vanaf dit strand is het “Cervantes Islands Nature Reserve” te zien, een natuurreservaat dat deel uitmaakt van het Jurien Bay Marien Park. Alle drie Cervantes-eilanden worden gebruikt als trek en foerageerplaatsen voor de Australische zeeleeuwen.

Jouw reactie