Van Katherine terug naar Darwin

20 februari 2024 - Darwin, Australië

Op de terugweg van Katherine naar Darwin willen wij Edith Falls aan doen die ook in het Nitmiluk national park liggen. Helaas zien wij bij aankomst dat zowel het hoog gelegen deel als de laag gelegen poelen gesloten zijn. Dus rijden wij dan maar direct de 350 kilometer naar Darwin terug.
Halverwege de rit ontstond even een baal momentje, een kraai had besloten om de weg over te steken op een hoogte van 40 centimeter en de auto reed 130 km/uur, dus bleef er niets anders over dan een doffe klap en een hoopje veren. Erg vervelend, de menselijke geest heeft er geen enkele moeite mee als een paar duizend insecten platgeslagen op de auto belanden (behalve het schoonmaken dan!), maar alles wat groter en groter wordt roept een hoop medelijden op. Wij zien ook de nodige “road kills” op en naast de weg liggen en dan ging het meeste verdriet toch uit naar de wallabies en kangoeroes.
Tegen het middaguur zijn wij terug in Darwin en tanken alvast af omdat de auto morgenochtend afgeleverd moet worden op het vliegveld. Later in de middag bezoeken wij de gymzaal en het zwembad op de derde verdieping. Een Aziatische vrouw staat erop dat haar man, die op de kant staat, een uitgebreide fotoshoot van haar maakt. Nadat ze de foto’s gecontroleerd heeft mag hij er nog een paar overdoen waarna hij van het toneel verdwijnt. Wij genieten van het tafereel.

Na het avondeten sluiten wij de dag af met een drankje bij de bar op het dak van het appartementencomplex met een prachtig uitzicht over Darwin.

Jouw reactie