De grotten van Aven Armand

6 september 2022 - Millau, Frankrijk

Gisteren hebben wij online twee tickets voor een bezoekje aan de grotten van Aven Armand gereserveerd waarvan wij vandaag om 11:15 uur gebruik gaan maken. Eerst rijden wij, met de action cam al filmend op het dak, door de prachtige kloof "George Jonte" (een onderdeel van het parc National des Cevennes). Na één uur bochten draaien zijn wij aangekomen bij het Visitors center van de grotten en worden met een tiental mensen een cabine ingeladen om, samen met een frans sprekende gids, 60 meter onder de grond weer uitgeladen te worden.

Hier worden wij even stil van.........een plek onder de grond (waar de hele Notre-Dame in past) vol met stalagmieten en stalactieten, waarvan de grootste zo'n 25 meter groot zijn. Wij mogen hier, onder begeleiding, één uur zijn en de gids kan met z'n ipad allerlei belichtingen maken en fenomenen projecteren. Wij filmen en fotograferen dat het een lieve lust is en vergeten niet er ook zo van te genieten !

Hetzelfde treintje brengt ons weer naar boven, waar wij met een heerlijke cappuccino bijkomen van al wat gezien is. Hierna lopen wij buiten naar het omheinde gat in het dak van de grot (hier vond in 1897 de eerste afdaling plaats!)

Voor de terugweg plaatsen wij de action cam weer op het dak om de volgende kloof (George du Tarn) te filmen. Van pracht naar pracht vandaag.

Tanken, boodschappen doen en nog even naar de farmacie (voor de reserve migraine pillen) en dan is het mooi geweest voor vandaag.

1. Ellen:
    Wauw! Gaaf zeg. Alleen balen van de migraine 😔
  2. Andre&Hennie:
    7 september 2022
    Jammer ja, maar met pillen goed te doen. Ik heb nieuwe voorraad opgehaald.
  3. Leida:
    7 september 2022
    Prachtig! Klinkt en ziet eruit als een andere wereld. Geniet!
  4. Andre&Hennie:
    7 september 2022
    Het was ook echt een andere wereld en genieten doen we zeker!
  5. Janny Nooij-Kapinga:
    7 september 2022
    Wat super mooi! Dat is echt verwonderd genieten. Veel plezier nog op jullie reis. Lieve groet.
  6. Andre&Hennie:
    7 september 2022
    Dank je wel Janny, dat is het zeker. We gaan de laatste dagen in van deze byzondere reis. Liefs van ons beiden