The Grampians

25 januari 2020 - Halls Gap, Australië

Komende dagen gaat het iedere dag een beetje warmer worden, deze middag 27 graden. Wij besluiten in de ochtend aan de wandeling van ruim 2 uur te beginnen naar “the Pinnacle”. Het pad gaat met veel hoogte verschillen over zandstenen en rotsen, maar is met een aangename temperatuur van rond de 18 graden goed te doen.

Wij worden door kleine vliegjes gevolgd, en dit is in dit land zeker niet de eerste keer, deze beestjes vinden het leuk om ons gezicht groepsgewijs als landingsbaan uit te kiezen. Gelukkig heb ik een afleiding bij de hand, dat is Hennie, die ik met grote regelmaat “ROT OP” en “FUCK OFF” hoor schreeuwen. Deze tekst is voor een normaal zo milde vrouw een zwaar teken van frustratie, maar ook wel grappig als je maar een afstand houd van minimaal 10 meter. De tekst helpt ook zeker niet, de landingsbaan blijft open! Ze zijn ook vliegensvlug, waardoor iedere klap uiteindelijk geen nut blijkt te hebben.

Na een ruim uur wandelend langs rotsformaties die in de loop van de tijd zwaar door de regen zijn aangetast, bereiken wij het hoogste niveau van deze wandeling, the Pinnacle. Hiervandaan krijg je een overzicht over een prachtig gevarieerd gebied wat beneden ons ligt. Na hier een halfuur te genieten, lopen wij dezelfde weg terug naar de auto.

Terug op de parkeerplaats zien wij een bord waarop een waterval vermeld staat “Silverband Falls”, dus gaan wij deze ook nog even bekijken. Na een kleine wandeling van 1 km zien wij een klein watervalletje die op veel meer regenval aan het wachten is. De wandeling terug is ook weer kaarsrecht en door de bossen. Een genoegen, maar de temperatuur schiet nu wel omhoog.

In de avond rijden wij naar de “MacKenzie Falls” die de MacKenzie river van water voorziet. Daar aangekomen zien wij als eerste een korte wandeling naar de “Broken Falls”, een brede waterval waarvan het water naar de MacKenzie Falls stroomt. Hierna zijn de MacKenzie Falls aan de beurt, welke wij van de bovenkant aanschouwen.

Op de terugreis rijden wij langs een bord met “Reeds lookout”, welke wij dan ook volgen. Hier aangekomen is er een prachtig uitzichtpunt over “The Balconies”, een trapsgewijs verloop van het land.

1. Reinier:
    25 januari 2020
    Hebben jullie gezien hoe Federer op grootste wijze een 8-4 achterstand in de super tiebreak wist weg te werken tegen Millman? Bestaat er een kans dat jullie Federer gaan zien spelen?
  2. Andre&Hennie:
    25 januari 2020
    Ja, hij viel ons de hele wedstrijd wel tegen. Zonde van zijn energie!
    Komende vrijdag zien wij hem misschien live in het stadion. En donderdag de halve finale dames, ook live. It Giet Oan
  3. Jeannette:
    26 januari 2020
    “ROT OP” en “FUCK OFF”. Hahaha, ik ken Hennie wel zo hoor. (Nee hoor geintje). Mooie verhalen, nog heel veel plezier!
  4. Andre&Hennie:
    27 januari 2020
    Die vliegen halen het slechtste in me naar boven, zijn echt zo irritant
  5. Ed:
    26 januari 2020
    yep die vliegen ken ik ook en daar is niet veel aan te doen
  6. Andre&Hennie:
    27 januari 2020
    Ze zijn echt zo irritant.