Eerste dag Sri Lanka (26 november) Negombo

26 november 2019 - Negombo, Sri Lanka

De eerste vlucht(en) zijn goed bevallen, eerst een vlucht van Amsterdam naar Dubai welke half leeg was en het laatste stukje (Dubai - Colombo) van 4,5 uur mochten wij liggend meemaken.

Aangekomen in Sri Lanka kregen wij helaas een van onze koffers terug zonder een bijbehorend vierde wiel, jammer want wij moeten nog zo een eind. Kijken of wij ergens een wieltje kunnen kopen.

Vanuit de airco van het vliegtuig gestapt in een warme deken die Sri Lanka heet, wel even wennen om van de herfst naar de zomer te gaan.

Onze reisleider (Prasad) stond on op te wachten, hij is onze chauffeur en gids gedurende de trip.

Op weg naar ons eerste hotel in Negombo wordt er meer getoeterd dan ik in heel mijn leven in Nederland heb gehoord (relaxed volkje hoor!). Buiten de auto gekomen zijn de mensen uiterst vriendelijk en willen allemaal behulpzaam zijn!

Een dag van acclimatiseren en bijkomen. Voor het eerst weer op het strand gelegen!

Helaas kan je wel merken dat de bomaanslagen van een half jaar geleden zijn destructieve werk heeft gedaan....de toeristenindustrie ligt behoorlijk op zijn gat.

1. Theo:
    Het feest is begonnen ! Groeten aan Prasad
  2. Andre&Hennie:
    Ja dat is het zeker Theo, සුබ පැතුම් van Prasad terug
  3. Tanja:
    26 november 2019
    Relax, take your time & Enjoy!!!
  4. Andre&Hennie:
    29 november 2019
    Ook dat doen we Tanja,na de eerste dagen wat acclimatiseren nu aardig gewend aan de warmte en de tijd.
  5. Rob:
    26 november 2019
    Geniet ervan met volle teugen, jullie gaan mooie dingen zien en mee maken. Neem de eerste stout van mij!
  6. Andre&Hennie:
    29 november 2019
    He ervaringsdeskundige, dat zeker. De Lion lager is geproefd, de stout nog niet gezien