De East Point van Darwin

14 februari 2024 - Darwin, Australië

Na ons ontbijt op ons terras maken wij een uurtje gebruik van de gym op de derde etage (niet omdat het leuk is, maar omdat het moet), hierna neemt Hennie nog een duik in het zwembad op dezelfde etage (omdat dat leuk is!). In de middag rijden wij naar East Point, een klein schiereilandje binnen Darwin, hier zou je de Mangrove Boardwalk kunnen doen.
De bossen en struiken zijn in en om Darwin donker groen, het regent hier iedere dag wel in meer of mindere mate. Wij hoeven de hoofddeksels, die in zuid Australië zo hard nodig waren, niet meer te dragen.

Na een korte rit stappen wij uit de auto en worden door een klamme warmte begroet, iets wat ons op den duur zou gaan tegen staan. Wel is het uitzicht op de Timorzee waarover de skyline van Darwin te zien is prachtig. De drone maakt nog wat leuke plaatjes. Hennie wordt hier aangesproken door een drietal aboriginals die een beetje doelloos rondliepen, helaas werd het een kort gesprek omdat zij de Engelse taal niet goed beheersten.

Regelmatig zoeken wij de heerlijke airco van de auto op en stappen daarna, na een korte rit, weer uit. Wij zien de masker kievit weer, de laatste keer was vier jaar geleden in het oosten van Australië. Ze hebben gele “flapjes” aan de zijkant van hun kop die deel uit maak van hun masker. Hierna volgen de magpie gans, met een karakteristieke bult op z’n kop en de prachtig gekleurde mangrove duif, die wij nog nooit gezien hadden.

De Mangrove Boardwalk is bij aankomst helaas gesloten, de laatste stormen hebben iets van de “walk” afgepeuzeld. Als we terugkomen in ons appartementje zien we dat het water in de haven veel lager staat dan vanmorgen, door getijdenwerking staan boten nu aan de grond.

Wij hebben niets met valentijnsdag, maar…..na het avondeten gaan wij naar de bar op de bovenste etage voor een cocktail tijdens de zonsondergang. Dit bleek een goed besluit, het is een droge avond en je kan boven buiten rondom het gehele appartementencomplex lopen en zitten. Het was een prachtige “sundowner” !

Jouw reactie