Daintree en de hippies

20 december 2019 - Daintree National Park, Australië

Tijdens ons ontbijt vertelde Kev ons dat het Daintree regenwoud werd vroeger bedreigd door houtkap. De toenmalige regering werkte hier aan mee door vergunningen uit te geven, een aantal leden van de regering wordt er van verdacht steekpenningen te hebben aangenomen. De hippies die hier woonden, verzette zich tegen deze houtkap en ondernamen de nodige acties zoals zich met kettingen aan bomen vast te ketenen.

De regering stuurde een politiemacht, arresteerde de hippies en liet hun berechten. Toen het OM iedere hippie wilde beschuldigen voor het in bezit hebben van één ons wiet, terwijl er maar een van hun een onsje in bezit had, ging de rechter hier niet in mee en werd de zaak tegen hun geseponeerd. De hippies bleven er wonen en kochten stukken grond op en plaatsten er hutjes op. Latere regeringen maakte van Daintree een National Park en kochten stukken grond terug van de nieuwe eigenaren om er weer regenwoud op te laten groeien.

Na afscheid te hebben genomen van onze babbel grage B&B beheerders reden wij weer richting het zuiden, deze richting zullen wij in Australië blijven volgen.

Even nog een uitstapje bij de Jindalba boardwalk, een wandeling door het regenwoud over vlonders, waarna wij de Daintree rivier over gaan.

Hennie rijdt richting Cairns, waar wij voor morgen een duik/snorkel trip hebben geboekt.  Wij gaan met een enorme boot naar het Great Barrier Reef.