Een dagje in Guilderton

7 april 2024 - Quinns Rocks, Australië

Ons huisje heeft een koffiemachine die de koffiebonen vers maalt. Dat is hier in Australië een uitzondering, de meeste koffie wordt gemaakt van oploskoffie. De cappucchino op ons terrasje smaakt dan ook heerlijk. Het is vandaag heerlijk weer, zonnig, niet te warm met een verkoelend windje. We willen even gaan zwemmen in het zwembadje maar het water is heel koud, dus alleen de benen gaan erin.

We gaan naar Guilderton, dat drie kwartier rijden naar het noorden ligt. De naam Guilderton komt af van de guldens die hier in 1951 gevonden zijn. Deze guldens waren aan boord van de "Vergulde Dreack". Dit Nederlandse zeilschip was onderweg van Texel naar Batavia (Jakarta) maar leed in 1656 schipbreuk en had guldens en kisten vol zilver aan boord. Het is een prachtige plek, de rivier Moore mondt hier uit in zee. Op dit moment ligt er een zandbank op de plek van de uitmonding. Zowel vanuit de lucht als op de grond is het hier mooi. Met het ondiepe water van de rivier voor ons, het zachte zand aan onze voeten en de oceaan met haar golfslag achter ons gaan we lekker in de zon liggen. Wat een feestje. We zien een groepje zwarte zwanen en een paar pelikanen op het water. Natuurlijk moeten we ook even het water in maar dat valt tegen. Langzaamaan verliest de zon haar kracht, het is hier inmiddels herfst, en wij gaan weer terug naar ons huisje. De avond is zwoel en als het inmiddels donker is lopen we een rondje door de wijk. Het is een wijk voor de middelbare/upper class. De wegen zijn breed, er staat groen en de meeste huizen groot en goed onderhouden.

1. Jeannette:
    7 april 2024
    Ja, nu wil je natuurlijk helemaal niet meer naar huis. Geniet er nog maar extra van!
  2. Andre&Hennie:
    7 april 2024
    Vandaag voelde als een toegift. Morgen zien we wat die dag brengt. We genieten er zeker nog van Jeanette, met wat dubbele gevoelens.
  3. Janny Nooij-Kapinga:
    7 april 2024
    Ha! Nog even en jullie kunnen weer genieten van koffie van jullie eigen bonen!
    Toch iets om op te verheugen bij thuiskomst.
  4. Andre&Hennie:
    7 april 2024
    Haha, daar kunnen we ons zeker op verheugen Janny.
  5. Helene pellicaan:
    7 april 2024
    Fijne laatste dag! En goede reis gewenst!
  6. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Dank je wel Helene, tot binnenkort !
  7. Wilma:
    7 april 2024
    Prachtig weer. Ik ga jullie updates missen zodra jullie weer thuis zijn!
  8. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Dank je Wilma, wij gaan de avonturen ook missen. Tot ziens !
  9. Bea:
    8 april 2024
    Bedankt voor het delen van de prachtige foto's en verhalen; goede terugreis gewenst.
  10. Andre&Hennie:
    8 april 2024
    Dank voor het "meereizen" Bea, het opschrijven en delen van ons avontuur geeft het meerwaarde. Tot binnenkort.

Jouw reactie