Naar Christchurch

20 februari 2020 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Wij staan iets vroeger op om een laatste ochtendwandeling te maken aan de Tasmaanse zee, de zee is wat onstuimiger dan gisteren wat het alleen maar mooier maakt. Op de terugweg zien wij een tiental mensen op de “dijk” staan tussen de zee en de huisjes met verrekijkers en fototoestellen. Vlak voor de kust is een groep Hector dolfijnen bezig op vis te jagen waarbij ze door de golven heen zwemmen, wij zien er tientallen en ze werken echt samen. Soms doen ze een vreugde sprongetje, waarbij ze helemaal uit het water komen. Na een halfuur gekeken en genoten te hebben moeten wij echt weg richting Christchurch.

De route is de een na mooiste op het zuidelijk eiland, hij loopt via de Arthur’s Pass over bruggen en langs iedere keer weer anders uitziende bergen. Dus dat werd weer vaak stoppen en de “action cam” mocht voor de zoveelste keer voorop de motorkap. Na de bergen achter ons te hebben gelaten komen wij weer in bewoond gebied met uitgestrekte boeren bedrijven en uiteindelijk Christchurch. Na wat zoeken (gps positie was niet goed doorgegeven door het hotel) vonden wij ons onderkomen voor de komende drie nachten. De eerste wandeling door Christchurch verbazen wij ons erover dat Christchurch Cathedral na 2011 nog steeds een bouwval is. De herstel werkzaamheden beginnen dit jaar en gaan 18 maanden duren.

1. Ed:
    22 februari 2020
    Die aardbeving heeft veel kapot gemaakt. Vreemd dat de Cathedral idd nog niet aangepakt is.
  2. Andre&Hennie:
    22 februari 2020
    Nee, dat duurt wel heel lang. En nog heel veel gebouwen worden gestut! Waarschijnlijk is aardbeving schade niet te verzekeren