Cable Beach in Broome

4 maart 2024 - Broome, Australië

We hebben heerlijk geslapen in ons hemelbed. Buiten douchen is een bijzondere ervaring, je voelt de warme lucht om je heen en kunt naar de hemel kijken, vanmorgen met stukjes blauwe lucht met wat wolken. We gaan naar Cable Beach. Dit strand heet zo omdat de telegraafkabel naar Java hier aan land kwam in 1889. Het strand van 22 kilometer lang ligt hier om de hoek maar we kunnen er alleen met de auto komen. Het is 3 minuutjes rijden. Cable Beach staat bovenaan in allerlei lijstjes met de mooiste stranden in Australië en in de hele wereld en bij aankomst zien we waarom: we kijken van 5 meter hoogte op een breed licht zandstrand met aqua kleurige golven. Een heel mooi gezicht en terecht bovenaan in de lijstjes gezet. We lopen een trapje af naar het strand. Er staat een waarschuwingsbordje voor krokodillen. Dat wordt dus niet zwemmen. Het is te warm en daarnaast is het zand te hard om comfortabel te gaan liggen. We maken een wandeling en genieten van het mooie uitzicht. Na een goed half uur is onze energie, door de benauwde warmte, op en gaan we terug naar de auto en ons huisje. 's Middags gaan we lekker afkoelen in het zwembad op ons complex. Later eten we stoofvlees, dat voor aankoop urenlang is gestoofd, en wat we op de buitenbarbeque opwarmen, met sla en opnieuw zoete aardappelpuree.

1. Wilma:
    5 maart 2024
    Brrrr krokodillen, hebben jullie die ook echt gezien? Dus niet opgezet?
  2. Andre&Hennie:
    6 maart 2024
    Nee Wilma, gelukkig niet van dichtbij. ;-)
    Maar het idee dat ze net onder het wateroppervlak zitten geeft ons kippenvel
  3. Frans:
    6 maart 2024
    Mooie foto van die steenmassa, net een soort krokodillenbek
  4. Andre&Hennie:
    6 maart 2024
    Ja Frans, prachtig hoe stenen gevormd kunnen zijn. We hebben er al heel wat gezien!

Jouw reactie