Brisbane

6 januari 2020 - Brisbane, Australië

Tijdens ons zelfgemaakte ontbijt kijken we uit over een zwembad waar wordt getraind voor waterpolo. Komende week vinden de kampioenschappen waterpolo van Australie in Brisbane plaats. We gaan de stad verkennen en lopen langs de rivier, er staan veel wolkenkrabbers, zowel zakelijke als met appartementen en hotels, er zijn veel stroken groen tussen de bebouwing wat het heel aangenaam maakt. In deze parken staan ligstoelen die je kunt gebruiken. Mensen komen op de fiets en op electrische stepjes langs. Het lukt ons niet een fiets te huren en de stepjes gaan via een app en hebben internet nodig dus dat lukt ook niet. We wandelen verder over de goodwill bridge en komen terecht bij de South Bank. Hier is een groot stadszwembad gemaakt waar het goed toeven is op deze warme dag. Tijdens de koffie meten we 35 graden. Iets verderop is een gebied waar in 1880 een wereldtentoonstelling is gehouden, een Nepalese Pagode is hiervan over gebleven. We gaan met de City cat terug naar het centrum en lopen naar het winkelgedeelte. Deels binnen, met airco, en deels buiten zijn er een aantal winkelstraten met luxe winkels en ook een H&M. Het is fijn weer eens in zo’n grote stad te zijn. Onbewust mis ik het centrum zoals we dat kennen met een kerk, een kroeg, en een hoofdstraat . Hier is de rivier het centrum waarlangs alles zich afspeelt. Her en der zijn er wel gebouwen uit de 19de eeuw , zoals kerken, het station, het stadhuis en wat winkelpanden, maar die staan wat verloren tussen de wolkenkrabbers in. De avond kijken we netflix in ons appartement , the crown is een mooie serie.

1. Jeannette:
    7 januari 2020
    Heuh, zelf je ontbijt moeten maken! Grapje hoor. Ik geniet van jullie mooie verhalen. Veel plezier nog.
  2. Andre&Hennie:
    7 januari 2020
    En dat noemen ze dan vakantie...we gaan weer nieuwe verhalen meemaken vandaag, op naar Springbook NP