Naar Airlie Beach

27 december 2019 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen nemen we afscheid van het mooie Magnetic Island. We gaan op de valreep nog even naar Geoffrey Beach waar rotswallabees zouden rondhuppen. We lopen langs de rotsen en zien twee wallabees die op de rotsen zitten en duidelijk wachten om gevoerd te worden. Er komen andere mensen die mango schillen hebben meegenomen en die geven we aan de wallabees, het zijn kleine kangoeroes met een stevig achterlijf en kleine voorpootjes. Leuk om ze gezien te hebben. Met de ferry varen we terug naar het vaste land. Onze reis naar Airlie Beach duurt ruim die uur. Onderweg ziet Andre een kangoeroe aan de kant van de weg springen, een groot exemplaar dat wel 20 kilometer per uur gaat, hij had de vaart er goed in. We komen aan in onze B&B geheten Island Vieuw, en het doet zijn naam eer aan. De B&B ligt tegen een bergwand aan, waardoor wij hier een prachtig uitzicht op de Whitsundays eilandengroep. Hoe mooi het daar is gaan wij morgen ervaren. Het kostte nogal wat moeite om een dagtour te boeken, de eigenaar Steve heeft meerdere touroperators gebeld die allemaal vol waren geboekt. We hebben uiteindelijk nog een plekje kunnen bemachtigen op een raftboot. Ik ben blij dat we voor oud en nieuw al lang tevoren iets hebben geboekt. Hierna lopen we het gezellige centrum van Airlie Beach in maar door enorme regenbuien is het niet leuk shoppen. We stranden in een eettentje waar we een heerlijke pizza eten. Hopelijk regent het morgen wat minder erg….

1. Rita:
    27 december 2019
    Goedemorgen Hennie en André, 2019 loopt op zijn einde. Voor het nieuwe jaar wil ik jullie veel mooie, bijzondere, verbazingwekkende, verwonderde, zorgeloze, relaxte, verrassende, speciale, liefdevolle en gelukkige reismomenten in goede gezondheid wensen. Geniet er mateloos van!!! Hartelijke groet, Rita
  2. Andre&Hennie:
    28 december 2019
    Je wenst ons veel moois toe Rita, dank je wel. Voor jou ook een mooi inspirerend nieuw jaar met wie weet een nieuwe woning! Enne genieten doen we mateloos.
  3. Frans van Groeningen:
    27 december 2019
    André en Hennie, ik volg jullie regelmatig op jullie prachtige reis. Wat Rita schrijft aan beste wensen daar sluit ik mij graag bij aan :))
  4. Andre&Hennie:
    28 december 2019
    Frans, leuk om jullie mee te nemen. Is na afloop niet meer nodig om alles te vertellen ;)
    Beste wensen en alle gezondheid voor jou en Carla gewenst